breakfast_by_tuffix-d3f8fmk

“Dışarıda yediklerimizden emin miyiz?” diye soralım hem anket yapalım hem de blogda azıcık sosyal mesaj verelim dedik… İşte cevaplar:

-Aslında ne kadar dikkat etmeye çalışsak da yediklerimizin birçoğunun içinde haram gıda var, bu bir gerçek. Haram denince çoğu kişinin aklına domuz eti ya da içki geliyor. Fakat deniz ürünlerinden sadece balık helal diğerleri ise helal değildir kısacası bilmediğimiz ve araştırmadığımız için haram gıda tüketebiliyoruz. Elinize hazır bir gıda aldığınızda içerisindeki maddeleri ayırt edemiyorsunuz. Diyanet İşleri Başkanlığı bu işe el atmalı diye düşünüyorum. Helal gıdaların üzerinde ayırt edici bir simge olabilir mesela…

-Ne kadar doğru bilmiyorum ama okuldaki hocamız diyet bisküvilerinin içerisinde alg, mantar vb maddeler olduğunu söylemişti, biz de organik diye yiyoruz, araştırmak lazım tabi…

-Çok bilinen bir fırın zincirinin pastaların içerisine likör koyduğunu biliyorum mesela…

– MC’de yemiyorum. Helal gıda sertifikasına güvenmediğim için, vitrinlerinde helal yazmışolsa bile (fransada) işçiler helal hamburgeri ve domuzlu olanı aynı eldivenle aynı ocakta pişirip temizliğe de özen göstermezler diye düşünüyorum. Bir de en önemlisi hamburger ekmeklerinin paketlerinde domuz üretilen fabrikada üretilmiştir yazıyormuş, fotoğrafı var. Türkiye’de Mc Do. ‘nun sattığı hamburger ekmeklerini incelemeli…

-Bazı yerler hariç değiliz, o da eş dost tanıdık beraber yediğimiz yerler. Biz memleket olarak etli yemeklere düşkünüz, ilk aklıma gelen helal ve temiz olduğunun anlaşılabilir olması, bir diğeri de lezzet unsuru tabi ki🙂

-Bilhassa tavukta kesin tavırlıyım, asla dışarıda yemem, yedirmem. Aslında ben dışarıda yemek olayına tümden karşıyım ama bazen birilerini kıramayınca gidiyoruz maalesef…

-Emin miyiz, değiliz. Tavuk hiç yemiyorum. Eti de bilinen güvenilir bir yer olursa anca oradan. Salam, sosis güvenilir de olsa sevmiyorum… Kaşarlı tostun en büyük hayranıyım🙂

-Emin değiliz, etin kesimi helal olmazsa dana etini dahi nasıl yiyebiliriz, aslında bu yönden hamburgercilerde yememek lazım.

-Mac d ve Burger K ağır kötü bir koku var oralarda, içeri giremiyorum bile… Elbette dışarıda yiyoruz ama dikkat ederek… Seçici olmaya gayret ederek.

-Bir de olayın şöyle bir tarafı var. Evliyalar dışarıdan alışveriş yaparken, öndeki değil de arkadakilerden alırlarmış, göz hakkı olmasın diye. Aslında bu çok önemli bir edep. Dışarıda bir şey yerken de herkesin gözünün önünde değil de daha arka taraflarda yenilebilir, ya da en güzeli paket yaptırıp evde yenilebilir. Özellikle Ramazan ayında bu hususa ayrı bir dikkat edilmesi gerekiyor.

-Güvenmiyorum, özellikle de asitli içeceklere… Ev yapımı şerbetler yapılabilir, bir sürü Osmanlı şerbeti var, araştırmalıyız. Çünkü eğer bir şeyi kesiyorsanız alternatifini sunmanız gerekiyor.

-Özellikle pasta malzemelerinden şüpheleniyorum. İçerisindeki gıda boyaları, şeker hamurları, jelatinler başlı başına bir konu. En basitinden eve aldığımız peynirin mayasından bile emin olamıyoruz. En iyisi yapabildiklerimizi evde yapmak. Dışarıdaki yiyeceklerin ev versiyonlarını yapabiliriz: Ev yapımı hamburger gibi.

– Çorba yapan lokantalardan uzak duruyorum. Bilmediğim yerlerde çok zorda kalmadıkça yemek yemiyorum. Eğer yaşadığım yer dışında bir yerde yemek yiyeceksem nerede ne yenilir ne içilir diye araştırma yaptıktan sonra o mekanları bulur yemek yerim🙂

Peki ya sizce?

by pandoroma