DOĞU-BATI

Batı’nın kızıyım ben

Eğlenceler gördüm, güzel…

Selanik’ten Tiran’dan geldim ben

Büyükninemin karnında geldim…

Doğu’nun kızıyım ben,

Büyükdedemin kervanlarıyla geldim

Kervanlara saklanıp geldim

Recmleri görüp geldim

Kıpkırmızı Güneş’i dağların arkasından

Bazı şeyleri çok arkalardan görüp

Görüp geldim…

Gözyaşlarıyla büyüyüp geldim

Her ayrıldığım şehri büyüttüm kendim gibi…

Ben Doğu’da masalları

Batı’da acıları öğrendim

Aşkı tanıdım çöllerde

Aşksız yaşadım sulaklarda.

Ben hem Doğu hem Batı oldum

Kendimden kardeşliği öğrendim

Seraplarda gizlenen şarkıları dinledim

En soğuk yerlerde seraplar kurdum ben

Geleceğe dokundum çölün taneleriyle,

Geçmişte…

İnsanlar gördüm irili ufaklı

İnsanlar gördüm iyi kötü

Ben insanlardan kötülüğü

Ve insanlardan kendimi öğrendim

Ben beni kaybettiğimde

Çöllerde yeniden doğmayı

Ve Tuna’dan akmayı öğrendim

Ben en alakasız şeylerde

Kendimi bulmayı öğrendim

Kendimi bulunca O’nu

O’nu bulunca sırrı

Sırrın yolunu öğrendim…

Tarih: 2010

by pandoroma

* Şiir defterime elveda demeden önce birkaç şiirimi blogda paylaşmak istiyorum…

